f·p·p · c·s
http://cs.fpp.pl


Poradniki

Jak postawić własny serwer CS`a

Zapewne wielu z Was chciałoby postawić serwer CSa; zapewniam ze nie jest to takie trudne jak się wydaje. Przed instalacją sprawdź, czy Ty i Twój kompurter spełniacie następujące warunki:
  • wymagane ip zewnętrzne (koniecznie),
  • musi to byc komputer stale włączony (na serwery wlączane od czasu do czasu rzadko kto zagląda),
  • komputer odpowiedniej klasy, minimum p2 400mhz 64mb pamięci RAM, około 400 mb wolnego miejsca na HDD,
  • stały dostęp do internetu.
  • Jeśli spełniasz wszystkie warunki, możesz postawić serwer. Więc zaczynamy:)

    1. Pierwszym krokiem w postawieniu serwera jest ściągnięcie odpowiednich plików. Najważniejszym plikiem jest plik serwera; zajmuje on 115 mb i jest do pobrania stad. Następnym potrzebnym nam pilkiem będzie pełna wersja counter-strikea - do pobrania stad; plik waży 121 mb. Dodatkowo potrzebne będą pliki, a raczej pluginy o nazwach:
  • Metamod
  • Clanmod
  • Statsme
  • HLGuard
  • Skoro juz wszystko mamy, to możemy przejść do części drugiej poradnika:)

    2. Instalacja, czyli co i gdzie. Zacznijmy od pliku serwera (to ten zajmujący 115mb), jako scieżkę instalacji podajemy oczywiście jakiś katalog, powiedzmy c:/csserwer . Jak już zainstalujemy dany plik możemy instalować następny, tym razem plik CSa (csv15full.exe). Jako scieżkę instalacji podajemy ponownie c:/csserwer. I już w tej chwili można by było postawić serwer, lecz byłby to serwer bez żadnego antycheata (poza wbudowanym VACem), oraz innych pluginów. 3. Konfiguracja jest częścią trudniejszą i bardziej czasochłonną. Zacznijmy od wgrania pluginu Metamod (jest to plugin pluginow :P). Ściągniety przez nas plik, a mianowicie metamod_i386.so wgrywamy do katalogu c:/csserwer/cstrike/dlls następnie edytujemy plik libist.gam z katalogu cstrike, zmieniamy w nim linijke gamedll_linux "dlls/cs_i386.so" na taką: gamedll_linux "dlls/metamod_i386.so". Następną konieczną czynnością jest utworzenie pliku metamod.ini w katalogu cstrike (to właśnie w tym pliku będziemy dopisywać inne pluginy). Teraz możemy edytować plik server.cfg z katalogu cstrike (w tym pliku ustawia się wszystkie opjce serwera oraz dopisuje nowe pliki konfiguracyjne pluginów). Ustawimy w nim ustawienia serwera; jeżeli chciałbyś standardowo ustawiony serwer proponuje wgrać do niego następujące komendy:
    1. sv_aim 0
    2. pausable 0
    3. hostname "twoja_nazwa_serwera" - nazwa serwera
    4. maxplayers "liczba" - ustaw maxymalna ilosc graczy mogąca grać na serwerze
    5. sv_maxspeed 320
    6. mp_timelimit 35
    7. sv_cheats 0
    8. log on
    9. mp_logdetail 2
    10. mp_logmessages 1
    11. cm_chatspeed 1
    12. mp_buytime 0.5
    13. mp_autokick 1
    14. mp_autoteambalance 1
    15. mp_c4timer 35
    16. mp_flashlight 1
    17. mp_footsteps 1
    18. mp_forcechasecam 1
    19. mp_freezetime 2
    20. mp_friendlyfire 1
    21. mp_hostagepenalty 13
    22. mp_limitteams 2
    23. mp_startmoney 800
    24. decalfrequency 5
    25. mp_mapvoteratio 0.5
    26. mp_roundtime 4
    27. mp_tkpunish 1
    28. mp_falldamage 1
    29. sv_maxrate 8000
    30. sv_minrate 4000
    31. rcon_password "twoje_haslo" - komenda sluzaca do dostępu konsoli serwera, wpisz swoje hasło
    32. exec banned.cfg
    33. cl_download_ingame "1"
    34. cl_allowdownload "1"
    35. cl_allowupload "1"
    Czas na wgranie reszty pluginów, może zacznijmy od CM (Clanmoda). Rozpakowujemy całą zawartość Clanmoda do katalogu 'cstrike', a następnie do pliku metamod.ini z katalogu 'cstrike' dodajemy następująca linijke: linux dlls/clanmod_mm_i386.so . Instalacja Statsme wygląda podobnie - rozpakowujemy zawartość pliku z pluginem statsme do katalogu 'cstrike' a w pliku metamod.ini dodajemy następna linijkę: linux dlls/statsme_mm_i386.so Teraz plik hlguarda... wszystko oczywiście leci do 'cstrike' a w pliku metamod.ini dodajemy: linux dlls/hlguard_mm_i386.so Dobra wszyskie pluginy są już dodane, ale... nie mają jeszcze zlokalizowanych swoich plików konfiguracyjnych, więc edytujemy plik server.cfg (z katalogu cstrike) i na samym końcu dodajemy takie linijki:
  • exec statsme.cfg
  • exec clanmod/clanmod.cfg
  • exec hlguard/hlguard.cfg
  • zapisujemy plik i... serwer gotowy. Reraz wystarczy go tylko odpalić i grać :)

    4. Odpalanie :) jest chyba najbardziej ekscytującą chwilą; najlepiej zrobić skrót: C:/csserwer/hlds.exe -game cstrike +map de_dust i serwer działa :)

    5. Sprawdzanie - aby mieć pewność, że serwer działa powinieneś sprawdzić czy w okienku serwera był taki napis jak: WON auth serwer... gdzieś na samej górze, na dole zaś coś typu: Adding master server . Sprawdzić możesz także w inne sposób np. wpisz w konsoli serwera "say test serwera", jeśli niżej pokaże się coś typu "nazwa_serwera test serwera" to znaczy, że twój serwer działa. Najprostszym i najlepszym sposobem jest po prostu próba połączenia się z serwerem... :)
    Powodzenia


    Made by cywa.

    --------------------------------------
    Last modified: 08·12·2001 - 14:01




    © 2000-2001 f·p·p productions.
    http://fpp.pl, [email protected]

    Wyrukowano dnia 2024-04-29, 22:53, z 162.158.158.176 (162.158.158.176)
    Strona dostępna online pod adresem: http://cs.fpp.pl/?en:pages:show:687:::

    PRINT | GO BACK