f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 


cs.fpp.pl
Podłącz nasz
baner
 





  f·p·p · c·s | Pro Mode

Artykuły

Pro Mode

Na łamach UK Terrorist ukazał się niedawno ciekawy artykuł dotyczący stworzenia Pro Moda do Counter-Strika, na kształt tego jaki został stworzony do Quake'a III. Tekst w wersji oryginalnej znaleźć możecie tutaj, zaś moje tłumaczenie na język polski znajdziecie poniżej.


Pro-mode CS

Powinien być modem wykonywanym po stronie serwera, pozostawiając do sciągniecia tak mało jak to tylko możliwe. Powinien zostać oparty o najnowszą wersję CS'a, by zawrzeć wszystkie pozytywne zmiany jakie Valve wprowadziło i użyty jedynie po to, by poprawić zmiany negatywne. Bez updatów CS by umarł, lecz nie wszystkie updaty są w interesie wszystkich.

Podstawowym celem Pro-moda byłoby podniesienie tempa gry na obraz tego jakim było kiedyś, oraz usunać przypadkowość.

Nic więcej, nic mniej.

Gdzie są problemy wymagające naprawy?

Przezroczystość radaru - stary problem. cl_radar_transparency mogący przyjmować wartości od 0-100 odpowiadające przezroczystości radaru w %. Wybór coloru tła radaru mógłby również okazać się przydatny. Można nawet wprowadzić opcję zmiany radaru przyciskiem.

Recoil - zmiejszyć okres recoila i zmniejszyć recoil podczas ruchu. W szczególności dotyczy to karabinów i pistoletów. Jeśli desert by miał mniejszy recoil trzeba by zmniejszyć jego siłę lub zasięg, w przeciwnym wypadku byłby zbyt silny. Taka zmiana miałaby jednak znaczący wpływ na przypadkowość.

Zniesienie spadku prędkości po skoku - niepotrzebna zmiana wprowadziła na nowo "bunny hopping", który w 1.3 został zatrzymany przez ograniczenie przyspieszenia w powietrzu, do momentu gdy BH przestało być problemem.

Zniesienie delaya na zmianę broni - zmiana dobra dla początkujących. Brawo, Valve, teraz ludzie już kupili tą grę, zmiana już niepotrzebna.

Wyrzucenie tarczy - dobry pomysł, Valve, ale go nie chcemy.

Zmiejszenie prędkości strzału z AWP - nie ma nic gorszego niż ładny frag z AWP po ktorym następują 2 celny strzały bez celownika. Nigdy nie było w zamierzeniach strzelanie z AWP bez celownika, to po prostu kwestia szczęścia.

HLTV - połączyć je z transmisją głosową lepszej jakości, by umożliwić komentatorom działanie, z opcją patrzenia oczami komentatora. Konieczna jest też naprawa błędu z głosem w HLTV i uszczegółowić widok z pierwszej osoby.

Punktacja - Przy każdym podłożeniu bomby zatrzymać round timer i game timer. Jeżeli gracz zabije się sam, nie dostaje pieniędzy w następnej rundzie.

Ustandaryzowanie ustawień serwera - wprowadzić maxrate 25000, minrate 8000 (dla ISDN), updaterate 101 (40 dla ISDN). Ustawić standardowy round time, np. 2 minuty.

Mniej znaczące zmiany

Usuwanie ciał - nie potrzebujemy ciał na podłogach i definitywnie nie chcemy ich wsiąkniętych do połowy w podłogę. Czemu nie miałyby zniknąć?

Inne komendy do zooma i tłumika - miło jest właczyć zooma, wkurzające jest zakładanie tłumika w złym momencie.

Różne celowniki - nikt nie lubi obecnego

Inne kwestie

Błąd z Flashem - odflashowanie się.....

Błędy z dźwiękiem - zmiana granatu anuluje dzwięk AWP

Błedy modeli - model nie patrzy w tą stronę co gracz

Błędy z trafianiem - właściwie tylko na niektórych serwerach, większość to po prostu recoil

FPS - Nagrywanie dem nie powinno tak obniżać FPS, nie było tak w przeszłości

Odpowiedzi na argumenty przeciwko Pro Mode

Aspekt realizmu. NIE OBCHODZI MNIE realizm. Jeżeli by tak było grałbym w MoHaa, CoD albo inną grę bardziej realistyczną. Chciałbym kombinezon dzięki któremu to ja bym się męczył, a nie postać w grze. Nie o to w grze chodzi, nigdy o to nie chodziło. Gra jest dla zabawy, a Pro Mode zredukowałby przypadkowość, co zwiększyłoby grywalność i podniósłby znaczenie skilla.

Po drugie, podział społeczności. Społeczność teraz to nie jest jednolita masa graczy, nie jest to zorganizowana jednostka. Jest podzielona językami, państwami, ligami, poziomem skilla, forumami, przedewszystkim przez ludzka nature. Nie jesteśmy w stanie poznać więcej niż sto ludzi naraz, a jeśli tak się stanie to i tak dzielimy się na mniejsze grupki.

W Anglii mamy fanów ED, załogę CSGN, oddział UKT, i-series zealots, fanatyków, CB, niezliczone grupy którzy grają na kilku serwerach z ludzmi których znają. Owszem, są ludzie, którzy krążą między grupami, ale nikt nie jest wszędzie. Wyobraźcie sobie teraz całą społeczność, na wszystkich kontynentach, krajach, serwerach. Jedyną cechą łączącą jest gra w CS'a i dalej byłaby to cecha łącząca, gdyby wyszedł Pro Mode, tyle, że byłyby dwie wersje gry, Valve i Pro Mode.

Kto by grał w co? Ci, których nie obchodzi Pro Mode graliby dalej w wersję Valve. Podział byłby uwarunkowany skillem, który i tak już dzieli społeczność.

Nie ma logicznego wytłumaczenia na to, by Pro Mode podzielił społeczność jeszcze bardziej, jedyny sposób by nie widzieć podziałów to ich zaprzeczenie.

Wniosek
Pro Mode. Dlaczego? Zmiejszyć przypadkowość i zwiększyć prędkość gry. Kto powinien to zrobić? Najlepiej Valve. Respekt, który by zyskali zwracając uwagę na społeczność po raz drugi w całej swej histori byłby wielki. Kiedy? TERAZ

Napewno są jeszcze inne kwestie które można by zmienić, rzeczy które przeoczyłem, ale dopuki ktoś nie napisze tego wszystkiego, nic się nie stanie. Potrzebujemy pomysłów i kogoś kto by to zrobił.

-DoZ, człowiek z Del Monte,
tłumaczenie, [FPP]Jaskier




Temat Autor Data  
Nie chcemy nowego CS'a
FireOwl 04·12·2003-09:01  
Kiepskie tłumaczenie
raven 04·12·2003-09:02  
Debilne
ARczI 04·12·2003-09:02  
to nie jest qwa quake!!!
styks 04·12·2003-09:02  
Popieram zmiany
JacKy 04·12·2003-09:02  
boshe....czytaj... :)
gandalfgandalf 04·12·2003-09:02  
Odp: Spokojnie !!
deedo 04·12·2003-10:00  
Przesada.
deedo 04·12·2003-10:00  
Odp: !!!
SyNeQ 04·12·2003-10:01  
NIE! ;o
t2 04·12·2003-10:01  
To bedzie na steamie ??
[]v[]nga[]\[] 04·12·2003-10:01  
Odp: !!!!!!!
px 04·12·2004-04:01  
haha pr0m0de! ^^
friZ 04·12·2003-10:01  
CO?? QUAKE chca zrobic z cs!!!
Jurech KIler 04·12·2003-10:01  
Odp: :)
BlackGuy 04·12·2003-10:01  
Odp: k
mac 04·12·2003-10:02  
OMG
mnc 04·12·2003-10:01  
Odp: Pierdolneło cie czy co?
He? 05·12·2003-03:01  
Pierdolone *e!!!
he? 05·12·2003-03:01  
chyba sie pomyliles
barT! 07·12·2003-02:01  
pro mode czy lame mode?
abcdefg 10·12·2003-03:02  
I`m s0 pr0
? 31·10·2003-08:02  
Poroniony pomysł...
B4 04·12·2004-04:01  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Back
Aktualizacja: 04·12·2003 - 07:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Wtorek · 16 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.121835 sek.