f·p·p · c·s
http://cs.fpp.pl


Artykuły

Tactical-Ops

Jak zapewne wiecie (a wiecie to napewno) nie znalazł sie jeszcze konkurent dla CS'a, żaden mod/dodatek/gra mu nie dorównuje we swojej grywalnosci i hmmm niepowtarzalnosci, znalazł sie jednak mod do UT który przyciągnał moją uwagę chodzi tu o: Tactical-Ops

Szata (nie) czyni Bogacza
A więc zaczynamy naszą wędrówke po tym modzie... Moim zdaniem najlepiej jest ją zacząć od wyglądu i interfejsu. Jak zapewne wiecie UT ma o niebo lepszą grafe i engine od half-life'a. Grafika jest ładna ale zupełnie inaczej to wygląda , cóż trzeba będzie sie przyzwyczai . Jesli chodzi o interfejs to mamy łątwy dostęp do wszystkich klawisze potrzebnych do gry w specjalnym odrębnym menu, jest to o tyle kłopotliwe że klawisze do poruszania są w innym menu i często klawisze sie na siebie nachodzą. Podsumując troche to wszystko nie dopracowane ale dajmy chłopakom czas bo w koncu to wersja beta 1.6 (pierwsza beta wypuszczona dla nas graczy).

Niech sie zacznie!
Opcji do single'a nie mamy (i dobrze!!) a więc pozostaje nam postawic serwer , zaznaczamy z listy mod'ów tactical-ops , wybieramy mape i do boju! Oczywiscie jesli nasz net (%#&! TPsa) jest słaby lub go nie posiadamy możemy wybrac gre z bot'ami . Omówmy sprawe bot'ów , każdy kto grał troche w UT wie że bot'y to jeden z mocniejszych aspektów tej gry niestety tym razem nie mozna tego powiedzieć . Istnieje w tym wypadku jakby dwa poziomy inteligencji bot'ów , jeśli ustawi im sie za niski to wpadną do basenu i będą pływac w kółko (gdybyscie to zobaczyli:) no i nie ma co mażyc zeby was chociaz drasneli a jeśli za wysoki to wybiją wam całą drużyne headshot'ami , uratują zakładników i to wszystko na jednej nodze w ciągu trzech sekund:P . Tyle jesli chodzi o rozpoczęcie zabawy pora przejsc do sedna...

Teraz naprawde sie zaczyna
Po ustawieniu mape wita nas przyjemny dla oka interfejs w którym mozemy wybrac sobie stronę konfliktu (terro/anty) niestety nie można wybrac skin'a co jest do zrobienia dopiero w grze w tak zwanym "action menu". W tym ostatnim zostały zebrane wszystkie potrzebne nam do gry rzeczy (kupowanie broni itd). Kończymy kupowanie i do boju nas zachęca głosny okrzyk "go go go". I tu punkt który według mnie zasługuje na laury : dzwięk i muzyka. Odgłosy z pola bitwy są cudowne od razu można rozpoznać mac10 strzelające po drugej strony barykady. No i te radiowe komendy: kiedy nasz człowiek krzyczy "I'm under heavy attack" to czyni to od razu odczuwa sie że naprawde potrzebuje pomocy. Muzyka lecąca w tle jest przyjemna i pasuje do rozgrywanej walki. Po zakończeniu rundy dostaniemy pochwały od naszego dowódcu (jeśli gramy terro to koleś zasuwa z ruskim akcentem:). Całosc tworzy niepowtarzalny klimat, ponowne wielkie brawa dla autorów. Robimy nasze pierwsze kroki w grze i od razu zauważamy róznice od cs'a , chodzimy wolniej ale mozna sie przyzwyczaic, kupujemy desert eagle'a i ruszamy do boju zauważymy przeciwnika i.... mój boże jakis ty ładny tak modelu są wykonane po mistrzowsku, jak na pana z odziałów specjalnych przystało nie stoimy wyprotowani jak te tarcze strzelnicze tylko jestesmy odrobine przygarbieni :). Można sie jedynie przyczepić co do poruszania sie omówionych modeli (wyglądają jak by chodzili po wybojach). Zabijamy wstręciucha... Pada na ziemie zostawiając broń którą używał i .... kasę! Tak kase, tą otrzumujemy za przeciwników pod warunkiem że sie ją zbierze, za uwolnienie zakładników jeśli gramy anty lub za wykonanie specjalnego zadanie (naprzykład zatrucie wody na mapie z oczyszczalnią) jako terro. Jest motyw jeszcze z dowodami: anty muszą zebrac wszystkie dowody rzeczowe (fałszywą forse , narkotyki) i je zaniesc do hmmm powiedzmy komisariatu, oczywiscie terro nie pozostaje nic innego jak dotarcie jako pierwsi do tych dowodów i zwiewanie z nimi gdzie pieprz rośnie. Pomówmy teraz o mapach, są one dosyć schematyczne ale widac że zostały zrobione do tego a nie innego mod'a. Wszystko jest ok.

Arsenał
Jest on duży chociaż anty i terro mają do wyboru ten sam: (Nie będe sie rozpisywał, opisując wam poszczególne broni i jak sie z każdej strzela, powiem tylko że mamy takie podstawowe jak MP5 czy steyr aug czy też pare nowychjak FA-MAS, najlepiej zajrzyjcie sobie na strone mod'u tam znajdziecie list'e broni które będą zawarte w becie 2.0, to was powali na ziemie (jezu ile tego jest...).

Zabawa
Jest przednia! Bo cóż lepszego niz widok biednego terrorysty uciękającego przed odziałem anty:) . Gra jest dynamiczna i wciąga (jak to siedziałem 3 godziny ?!? Nie, nie mam zamiaru za to płacic!:). Mod ma w sobie to cos i trzeba przyznac że jak już sie przymruży oczy na niędociągniecia to można naprawde sie swietnie bawić a przecież o to przede wszystkim chodzi. Mod ten polecam wszystkim którym sie cs troche już przejadł i tym którze zacięcie grają w UT , jakbym miał mu ocene wystawic, to dałbym mu 7/10 ale przecież to tylko beta....

Zapraszam wszystkich chętnych do gry w tactica-ops na www.planetunreal.com

Autor [SUN]Dark

--------------------------------------
Aktualizacja: 03·12·2000 - 16:01




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-04-30, 11:17, z 172.69.59.19 (172.69.59.19)
Strona dostępna online pod adresem: http://cs.fpp.pl/?pl:pages:show:77:::

DRUKUJ | Powrót