|
Zwolenników First Person Shooterów jest zapewne tyle samo, ilu przeciwników. Wielu z nich uważa, iż taki Quake 3 to po prostu naparzana, i nie trzeba w niej używać logiki. Lecz czy jest to prawda? Czy rzeczywiście fpp'ki to gry w których głównym (i jedynym) celem jest bezsensowne mordowanie? Ja exile, stanę w obronie Strzelanek, i udowodnie, że tak nie jest.
Niestety nie moge uogólniać wszystkich shooterów, gdyż wiele z nich wbrew pozorom jest INNA. Weźmy np. Serious Sam'a i Unreal Tournament. W Seriousie chodzi TYLKO i wyłącznie o jak największą rzeź obcych. Twórcy powiedzieli to w prost, bez żadnego ukrywania się, i stworzyli po prostu siekankę na rozluźnienie się. W UT sprawa ma się natomiast inaczej. Tu walki toczą się z botami, które wyposażone w dość wysoki poziom SI, potrafią nieźle dokopać żywemu człowiekowi. Ale czemu to wszystko pisze? Ano, czas przejść do naszej ukochanej gry - Counter-Strike!
Tu zmienia się obrót spraw. Cs nastawiony jest wyłącznie do sieci (boty to tylko trening). Counter-Strike jak i wiele innych gier Net-Only łamie wszystkie stereotypy. Podstawą w Counterze, jest umiejętnośc taktycznego myślenia. Dobry gracz potrafi na 90% przeanalizować ruchy przeciwnika. Wie również gdy rzucić granat, gdzie mogą chować się przyszłe fragi. Taaaak... Temu chyba nikt nie zaprzeczy. Counter-Strike wymaga znacznego myślenia. Nie dziwi mnie fakt, gdy weteran-qaukowiec przesiada się na CS'a, i lata z największa bronią, ciągle podskakując.
Tak, tak Counter-Strike to gra wymagająca. Grając przez 2-3 lata, ciągle można nauczyć się czegoś nowego, i wciąż poprawiać swoje umiejętności.
Mam nadzieję, że zagorzali przeciwnicy FPP'ków zmienią choć trochę zdanie do paru shooterów (jeśli ofkoz odwiedzają fpp.pl;)
I to na tyle... Jeśli chcecie podnieść sie na duchu, i zobaczyć co jeszcze dają Wam gry FPP, przeczytajcie mój następny artykuł o umiejętnościach jakie zdobywamy podczas grania.
That's all folks! Do następnego tekstu!
-------------------------------------- Author: [FPP]c35 Last modified: 07·12·2001 - 02:01
: PRINT
|
|